Ekorrungar, igen!

Ljuvligt idag när ekorrungarna äntligen lämnade boet i eken utanför kontoret.

Ekorrunge

En av tre ekorrungar som idag lämnade boet för första gången.

Sån’t som förgyller vardagen. Inte konstigt att ekorre blev utsedd till Sveriges bästa djur i en omröstning i barnprogrammet Myror i brallan. Ekorre hamnade på plats #30 i topplistan jag gjorde förra året!

Ekorrunge

Nyuthoppad ekorrunge idag.

4 responses to “Ekorrungar, igen!

  1. Jätte fina bilder på ekorren. Har sedan barn sommarställe i Stockholms
    Skärgård har alltid funnits ekorrar på tomten. Det jag aldrig tyckt om är att de tar fågelägg. Minns från min barndom att grannen alltid såpade pinnen under fågelbordet för att ekorren inte skulle kunna ta sig och äta av fågelmaten.

  2. Såpan funkade. Min mor brukar prata om det lite då och då! Håller helt med om att ekorrar faktiskt tom är ljuvliga. Även om jag nog aldrig tidigare använt det ordet när det gäller ekorrar.

Kommentera

